15 Nisan 2014

" Yeni Hayat "

Cordobadan ayrilmanin verdigi garip bir huzunle Salta ya hareket ediyorum. 
Yolda olmanin en zor anlarindan biride bu. Yepyeni bir sehre variyorsun , kimsen yok.  Her sey herkes yabanci. Ne yaparim ben simdi burda dusuncesinden kurtulmanin en kolay yolu sanirim bir an evvel turist infoya ulasip bir harita edinmek yahut info yoksa ki bolivya gibi bir ulkede mesela cok aramayin derim info filan =) , info yoksa muhakkak harita edinebileceginiz bir yer vardir ordan harita edinip sikintiya kapilmadan yola devam etmek gerek. Saltaya vardigimda oturdum terminalde aval aval insanlari izledim. Kafam bir durdu bende bilmiyorum neden,heralde Cordobada cok uzun kaldiktan sonra bu duyguya kapildim.Sonra bir toparlandim ,yola koyuldum. Yapacagin ilk is hostel bulmak olmali yamur guzel dedim kendime.Cunku hic bir sey ayarlamadan ciktim yola :)

Hosteli bulup yerlesiyorum , uzun zamandan sonra gene hostel koselerinde yalnizim :)) bu yalnizlik bir baska. yasayan anlar ancak tarzinda bir cumle kurasim geldi cidden oyle =)

Saltada gecirdigim 2 gunde sehirden her ne kadar keyif alsamda yeniden yalniz kalmak pek hosuma gitmiyor.Yola cikarken boyle hissedebilecegimi biliyordum elbet ama bir anda yeniden yolda olmak zorluyor. Boyle oluncada ilk kez tek basimayken ve hatta ilk defa onca aydan sonra hic olmamisken , sarhos oluyorum =) Ilk tavsiyem mumkunse yalnizken sarhos olmamaniz yonunde =) ama bir sekilde olduysanizda ikinci tavsiyem ertesi gun kesinlikle yola devam etmemeniz ! ben ettim mi ? ettim . :P otobus biletim yanmasin diye edeyim bir sey olmaz dedim =) e tabi oyle olunca Saltadan San Salvador de Jujuy a kadar ki gecen 4 saatlik yolu anam aglayarak gittim=) Jujuy a vardigimda ayri bir sok gecirdim . Bizim Eminonune inmis gibi oldum otobusten =) Aglaya aglaya gittim direkt Tilcaraya bilet aldim. Iyide yapmisim. Tilcara tam olarak vahsi bati filmlerindeki gibi toz bulutunun havalandigi enteresan tiplerin oldugu bir yer cikti sansima =) 

Daha evvel Chulonun calistigi hostelde yer buldum . 4 gun burada vakit gecirdikten sonra artik Bolivyaya gitmek uzere yola koyuldum. Tilcaradayken yalnizligin verdigi o enteresan duyguyu biraz atlattim acikcasi. Bir suru insanla arkadas oldum gene ve ilerdeki gunlerde karsilasacagim gezginlerle bol bol sohbetler ettim. Genel olarak Kolombiya ve Siliden cok fazla seyahat eden goruyorum. Kolombiyada simdiden 3-4 evim olmustur kalacak =) Yoldayken insanlarla guzel sohbetler kurmanin verdigi bir avantaj bu. Bir suru insaninda simdiden Istanbulda kalacak yeri var. Karsilikli guzel bir alisveris bence bu. Hem arkadaslik hemde misafirlik. Bizler icin hostel masrafindan kurtulmak kadar onemli bir seyde daha yoktur bence maddi acidan.Cunku yemek her turlu idare edilsede yol otobus masrafi her turlu karsilansada kalacak yer konusunda pek avantajin olmuyor. Illa bir sekilde iyi ya da kotu bir hostelde kalman gerekiyor bu da her sekilde para demek. Ama arkadaslarin evlerinde kalmak ya da couchsurf kullanmak masrafimizi inanilmaz dusuruyor.


Tilcaradan Arjantinin son duragi olan ve yuruyerek siniri gececegim La Quiaca ya gidiyorum.
Hic 5 dakika yuruyerek siniri gectigim olmamisti =) Bir suru yabanci vatandas benimle beraber sirada bekliyor. Acikcasi cantami filan iyice kontrol ettim ki otobusten inince sinir gecerken bir terslik olmasin diye. Uyusturu trafigi malum sinir kapilarinda enteresan olaylar donuyor. Turistlerin cantalarina koyduklari uyusturucuyu sinirdan kolaylikla geciriyorlar. Fakat hic o kadar tedbir almama gerek yokmus. Bir allahin kuluda bugune kadar canta kontrolu yapmadi. Ne kopek gordum koklayan ne cenderme =)  Insan bu Guney Amerika sinir kapilarindan  gecerken ciddi paranoyak oluyor. Alt tarafi bir gecis degil yani oyle kolay degil. Turk olmann avantaji var mi ? bence var. Turklere sempatiyle bakiyorlar. farkli bir dostlugumuz oldugunu dusunuyorum.


-------------------------



Nerden nereye.... Yukaridaki yaziyi yazali belki 2 aydan fazla oldu.Kaydettim biraktim oyle.
Hayatimin bu denli degisebilecegi aklimin ucundan gecmemisti acikcasi.Beklentilerimin fazlasiyla gerceklestigi bu yolda,simdi Bolivyadayim ve yeni bir isin yeni bir hayatin esigindeyim.
Bolivyanin diger sehirlerinde gecen bir aydan sonra vardigim LaPaz sehrinde Wild Rover hostelde barmenlik isi buldum.LaPazdan ayrilmama saatler kala sansimi bir deneyeyim dedim.
Ilk Loki hostele gittim maalesef orda butun eleman kadrosu doluydu.Sans eseri ben Lokide is ararken Wild Roverin bar menajeri olan arkadasim ordaydi ve diger arkadas ona sizde ihtiyac varmi diye sordu , evet yanitini alinca burda ayni gun icersinde ise basladim.
Tam 18 Subat gunu geldigim bu hostelde 2 aydir barmenlik yapiyorum=)
3 hafta kadar evvelde kalici olarak is teklifi aldim 1 seneligine ve kabul ettim.
Mayistan itibaren artik burada bar menajeri olarak calismaya baslicam.


Hayatin bana actigi kapilara hep guvendim.Her zaman bir sans verdim.
Simdide ayni duyguyla burda kaliyorum ve yola bir sureligine ara veriyorum.
Yeniden yola cikana degin para biriktirmem lazim zaten =)
Artik para suyunu cekti .
Hostelde cok fazla bir giderim yok neyseki.
Belki ise baslamadan evvel bir kac gunlugune Peru Cuscoya gidebilirim.
Henuz belli degil .Karar asamasindayim.

Uzun suredir yazmayinca insan cok fazla yazacak bir seyde bulamiyor.Yeniden baslamam lazim bence.Yazmak ayri bir meditasyon sekliymis cidden.Ara verince daha net anladim.

Umarim her sey guzel gider.

LaPazdan haberlere devam edecegim.

Simdilik hoscakalin a dostlar !












 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder