2 Kasım 2013

'' ATM Kartı''

Bugün ki konumuz çok merak edilen ve herkesin kafasını karıştıran yurtdışında atm kartı kullanımı.
Ben bugüne kadar maddi durumuma güvensem bile kredi kartı kullanmamış bir insanım.Yani ''Benim hiç kredi kartım olmadı abiler'' :P :P 
Ne olursa olsun kendime bu konuda güvenemediğim için yani alışveriş vb.konularda,bende hiç kredi kartı alıp kendimi zor durumlara sokmak istemedim.Bu yüzdende iş yerinden verilen Paracard (ATM kart o da) dışında hiç kartım olmadı.Param varsa alışveriş yaptım yoksa yutkunup oturdum :D 
Dün öğle saatlerinde artık en sonunda gidip İş Bankası'nda hem TL hemde USD hesabı açtırdım ve önümüzdeki hafta kartımın gelmesini bekliyorum.

Neden İş Bankası konusuna gelirsek ; forumlardaki konuşmalarda ve oraya gidip seyahat etmiş ya da şuanda eden insanların deneyimlerine göre İş Bankasının diğer bankalara göre daha kullanışlı ve cep bankacılığı ile internet bankacılığın gayet basit bir kullanımı olduğunu öğrendim.

Eskiden Citibank varken yani henüz Denizbank'a devretmemiş ve şubelerini kapatmamışken insanların büyük çoğunluğu yurtdışına çıkarken Citi'yi tercih ediyorlarmış.Çünkü dünyanın her yerinde geçerli olan ender kartlardan biri buymuş.Fakat şimdi Türkiye ayağını Denizbanka geçirmişler.Belki gene güvenilir olabilir bilemiyorum açıkcası ben biraz daha farklı yönden düşünüp İş bankası olsun istedim.Gene kredi kartı almadım tabi.Çünkü artık çalışan bir insan olmayacağım oraya gidince ,yani en azından bugün geldiği gibi her ay düzenli bir gelir sahibi olmayacağım.Bu yüzdende kredi kartı almamın bir anlamı yok.Sadece atm kartı aldım kısacası.

İş bankasının yurtdışındaki komisyon ücretleri ise şöyle :

-Ne kadar para çekersen çek,$2 (dolar) kesinti yapıyor,bu net bir gerçek.Yani 10 dolarda çeksen aynı 100 dolarda çeksen aynı kesinti.Küçük paralarda değil ama büyük paralarda bu şekilde 2 dolarla kurtarmak iyi fakat genelde küçük paralar çekildiği için ordaki ülkelerde,bu biraz sıkıntı yaratabilir.

-Ne kadar para çekersen çek,$2 kesintinin yanında birde çektiğin paranın %1 'i kadarını da kesiyor.

Yani 100 dolar çeken biri , 100 doların yüzde biri kadarı 1 doları ve 2 dolar yapılan kesintiyle , 103 dolar çekmiş gibi oluyor.

-Herhangi 2 ödeme talimatı vermezseniz veya öğrenci değilseniz,6 ayda bir olmak üzere 50 TL işlem ücreti (güya-kart ücreti diyemiyorlar artık) kesiyorlar.Bilginize.Eğer öğrenciyseniz ya da faturalarınızı ödetirseniz bu parayı vermekten kurtuluyorsunuz.Tabi ben gene kurtulamadım =)

İş Bankası diğer bankaların komisyon ücretlerine göre biraz daha karlı bir seçenek gibi geldi bana ama tabi çok değişken durumlar bu banka olayları.

Oraya gidince bu durumları bizzat yaşayıp gördükten sonra bu konuda gene bir yazı yazılır diye düşünüyorum.Bakalım az kaldı artık. 29 gün sonra göreceğiz hepsini.



Tabi böyle ıssız yerlerde böyle manyaklara da dikkat etmek lazım . Paranızı gündüz çekin cebinize koyun :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder