5 Aralık 2013

" Rio dijiniryo "

1 aralik pazar aksami Dubai aktarmali ucagiyla 2 aralik oglen saatlerinde Rio'ya vardim. Ilk gidecegim couchsurften hostum Nelson'in Cobacapanadaki evine gitmek icin Antonio Carlos Jobim havaalaninda 2018 numarali otobuse binerek ilk yolculuguma baslamis oldum. Enteresandi elbette bi anda hayallerim gerceklige varinca bir garip hissettim kendimi. MMutluluktan agladim resmen :) Hala daha burda olduguma hatta 3 gun gectigine bile inanamiyorum :) Nelson'in evine vardiktan sonra blogtan arkadaslarim Burak ve Muzafferle bulusmak uzere sahile indik.Kocaman bir sahil inanilmaz bir manzarasi var gercekten Maravilhosa diyerek dogru bir sey yapiyorlar :) bu ilk fotomuzdu : 
Ilk gece maalesef hostum Nelsonla kalmadim.Arkadaslarim gelince biz her ne kadar ingilizce ispanyolca konusmaya calissakta sanirim biraz rahatsiz oldu.bende daha ilk gunden boyle bir surat cekmek istemedigimi belirterek esyalarimi topladim ve Burakla Muzonun kaldigi Claudio'nun evine geldim.Bu ev bir komün evi gibi :) her milletten insan var gercekten inanilmaz bir sekilde bu kadar kucuk bir eve yani gercekten bir oda bir salon ama kucucuk bir eve nerdeyse her gun 10 kisi sigiyoruz :) Claudio ise gitmeden evvel sabah kalkip hepimiz icin enteresan kahvaltilar yemekler hazirliyor.Herkes mutlu mesut bir sekilde yasayip gidiyor.Hic bir beklenti olmadan bu kadar iyilik yapabilen bir insan daha gormedim cidden.Ev hostel gibi sadece bir kac kural var o da yani bu kadar iyiligin yaninda hic kalir.Evde sigara icmiyoruz birde et pismiyor cunku Claudio vejeteryan :) Fakat yemekleri sahane otesi.Butun bu yardimi yaparken bundan keyif aliyor. Bu da asagida evde kalanlarin bir kismiyla Sugar Loafta cekildigimiz foto : 

Ben kucuk minnak maymusla ;) orumcek maymun olarak geciyormus ismi.


Birde sugar loaf tepesinden ayakli foto :)))


Claudionun evine yerlestikten sonra ilk geceden hemen kendimi disari attim.Elbette gidip gene reggae yapan bir yer buldum cocuklarla birlikte.3 gundur beraber geziyoruz zaten heryeri.Ilk gece gittigimiz yer Lapa'ydi. Buda reggae bardan bir kare : 

Claudionun evi Botafogo'da. Burdan her yere otobusle gayet rahat gidiliyor.Otobus fiyatlari 2, 75 reais. Yani yaklasik 1, 5 dolar kadar. Cambio denilen exchange ofislerde paranizi cevirtebiliyorsunuz.Fakat bu cambiolarin saatleri bir garip.Aksamlari yok mesela.Ya da atmlerden para cekmek istiyorsaniz saat 10a kadar cekmeniz gerek yoksa sonra imkansiz hic bir yerden cekemiyorsunuz.Her yerde bankamatik var hic sorun yok o konuda ama saatleri maalesef kisitli.Buna dikkat etmek lazim parasiz kalmamak adina.
Ilk gunum elbette olayli bitmese olmazdi :) paramiz dogal olarak kalmayinca ve cekemeyincede otostop cekmek zorunda kaldik. Bu da ispati :)) 


Sokak lambasi degistiren bu vatandaslar saolsun bizi kabul ettiler evin sokagina kadar biraktilar :) bizde fotograf cekilmeden gondermedik :) elbette her zaman iyisi denk gelmeyebilir ama bizim o gun sansimiza boyle sempatik insanlar denk geldi.Ilk geceden macera baslamis oldu :))

Eve her turlu sagsalim döndük enteresanda bir deneyim yaşamış olduk boylelikle :)

Ikinci gunumde Sugar Loaf'a tirmandik.Normalde para verip 5dakikada teleferikle cikabilirsiniz ama ormanin icinden yuruyerek yukariya varmak cok cok daha guzel bir deneyim.Sugar Loaf Botafogo'ya 15 dakika mesafeda bir dag.Yukaridan tum Rio'yu gormek mumkun.Aksam 7den itibarende donus için teleferik ücretsiz :) bu yolda insan her şeyin en ucuzunu ve en guzel yontemleri ogreniyor. Rio pahali bir sehir bu yuzden burada dahada dikkatli harcama yapmam lazim . tabikide bu benim butceme gore belirlediğim bir plan.Isteyen herkes butcesine gore burada yapmasi ve yapmamasi gerekenleri belirleyebilir. Ornegin guzel bir yemek icin 20reais bir bira icin 8reais verip lokantada yiyebilirsiniz ya da bunun yerine hostunuzun evindw yemek yiyip sonra market 3-4 reaise biranizi alip sahilde icebilirsiniz.tamamiyle size kalmis bir durum.benim yolum uzun oldugu icin ben daha az butceyle hareket ediyorum ama sanki daha bir keyifli ve mutluyum :) 

Sugar Loaftan sonra aksam Botafogo sahilde yanimda getirdiğim rakimi arkadaslarimla paylastim ve cok guzel bir ani oldu bu bizim icin. 

Dun aksamida boyle kapatmis olduk.

Bugun Ipanema sahiline gittik.Ipanema baya luks bir yer.sahil gercekten cok guzel.biraz kendiliginden kolyem oldu yaninca ama genede cok guzel bir gundu :) dalgalar cok fazla olunca ben denize giremedim dogal olarak ama surf yapmam isteyenler icin mukemmel bir yer. Dedigim gibi Rioda her yerden her yere otobus var ve cok uzun mesafeler degil. Ipanema  ve copacabana yuzebilmek acisindan daha temiz olan sahiller. Botafogo'da cok fazla tekne demirli oldugu icin Claudio orda yuzulmez diyor.bir bilene sormak gerek iste hep :) 

Bugünu yeniden Lapa'ya giderek kapadik ve su cokkk meshur Selaron merdivenlerine gittik. Hani su her brezilyaya gelenin fotosunun oldugu renkli mozaikten merdivenler varya iste orasi :) aksam oldugu icin foto pek cekmedim sonra yeniden gidip gezecegim gene burdan oranında fotolarini paylasacagim. 
Gidis cok kolay , Lapada iceriye barlarin oldugu yere gelmeden evvel soldan bir yokus tirmaniyor.Enteresan bir favela ortamindan gecip merdivenlere ulasiyorsunuz.cok garip hayatlara sahit oluyorum burada.

Gidilen gorulen yerlerin disinda insanlar daha onemli sanki.burada karsilastigim olaylar insanlar konusmalar ve bir cok sey bizim kulturumuzden cok farkki gercekten.herkes daha bir rahat mutlu sevecen sanki hep pozitifler hic dertleri yokmus gibi.yani sokakta satis yapanida zenginide evsizide herkes slowmotionda ve rahat pozitif hareket ediyor.bu ortami gordukce insan "bizde neden yok"  diyor " cikolatalarrr puskevitlerrr" diyor gercekten :)

Simdilik 3gunu boyle bir ozetle yazdim ama internet acisindan biraz rahat olamadigim icin cok fazla detayi paylasamiyorum. Sadece her sey an itibariyle cok guzel.planim burdan sonra amazonlara dogru bir rota cizmek olarak sekillendi.sanirim karnavali bekleyemeyecegim cunku sehir dedigim gibi pahali ve portekizce biraz bilmek gerek.cunku ingilizce anlasmak cok zor pek bilen yok acikcasi buralarda.100de bir bile olmayabilir hatta.


Bir kac gun sonra yeniden gorusuruz :)

Rio'dan kucak dolusu sevgiler !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder