20 Aralık 2013

" Asuncion "

Güzel kalpli insanların şehri Asuncion.
Paraguay enteresan bir ülke...Asuncion ise her gün daha farkli sekilleniyor gözümde. 
Gündüzleri sokaklarda insanlar çoluk çocuk herkes var, islerine evlerine gidip geliyorlar.Ellerinde bir termos surekli terere icmekteler.Burda herkesin elinde matenin soguk icilen hali terereyi gormek mumkun. Okula ise giderken surekli yanlarinda tasiyorlar.Guney amerikanin en sicak sehri Asuncion.sicaklik gündüzleri 40 45 dereceyi buluyor. Hissedilense daha fazla sanki. Her sey normal hayat standartlarinda gelisiyor gun icersinde. 
Geceleri ise bir sessizlik çöküyor şehre. 
Sanki terkedilmiş gibi boş sokaklar..
Bir kac yaşam belirtisi dışında her yer kapalı. 
Hafta içlerinde eglence yerlerinde yeller eserken haftasonu oldugunda bir cok farkli yerde gencler egleniyorlar. Fakat bu kadar tamamiyle. Ekstra bir sey gormek mümkün değil. 

Hafta ici gunlerde kendimi video oyununda gibi hissediyorum.Sokaklarda gezerken karşıma bir anda zombiler cikacakmis gibi geliyor :) o derece ıssızlasiyor.Eski donemden kalma evlerde cabasi.Ayni korku filmlerindeki gibi.Gunduz gözüme normal gelen ve farketmedigim her seyi gece oldugunda daha net gorebiliyorum.Karanlik coktugunde degisiyor her sey. Rio gibi mi derseniz alakasi yok. Mesela gece sokakta yurudugumde kendimi o kadar guvensiz hissetmiyorum. Rio kadar tehlikeli degil. Sokakta kimse olmayinca tehlikede arzetmiyor :) 
Insanlari tanidikca düşüncelerim degisiyor.Daha evvel soyledigim gibi yuzlerinde bir hüzün mevcut fakat konustugumda kalplerindeki sicakligi ve yardimseverligi hissedebiliyorum. Her hangi bir durumda yardim etmekten ya da en azindan etmeye calismaktan dolayi mutlu oluyorlar. Turklere cok benzer yonleri var bu acidan. Yemekleri benim damak tadima uygun :) maalesef ben vejeteryan olamiyorum. Ozellikle bu ulkelerde vejeteryan olabilmek benim acimdan cok zor.Dana ve domuz etinin alasi var. Bir kisilik guzel bir et yemegi ve yaninda bir litre bira ki burda inanilmaz bira tuketiliyor, boyle bir yemege yaklasik 20 lira para veriyorsunuz. Bu bahsettigim guzel bir restaurant icin gecerli olan fiyat. Sokaktaki esnaftan deli gibi yiyip 10lira vermekte mümkün ki ben bunu tercih ediyorum :) pis olup olmadigina bakmadan yiyorum tabi dikkatli olmak lazim daha evvel arkadaslariminda denedigi bildigi esnaftan yemeye calisiyorum boylece hem mideyi hemde butceyi koruyorum :) burada para birimi guarani. 1 dolar 4,5 guaraniye denk geliyor.kisacasi cebinizdeki dolarla burada bir anda zengin olmak mümkün. Turkiyenin eski para birimleri gibi binli para birimleri var. 1000 guarani = 1 mil. Bu şekilde kullaniyorlar. Otobus bileti mesela 2 mil. Yani 0,5 dolar cent bile etmiyor. Her sey bu kadar ucuz eeee ?? Eee si insanlar ona gorede maas aliyorlar yani dunyanin her yerinde oldugu gibi aslinda degisen birşey yok. Nasil Küba'da doktor maasi 20 dolar ise ve ona gore yasiyorlarsa burada da ayni seyler gecerli. 
Burdaki 6.gunumde bir suru guzel arkadas edindim.onlarla birlikte sehri gezip sohbetler ediyorum. Muzik yapabilmek adina bir kac plan icersindeyim yeni insanlarla tanistikca daha da hevesim artiyor sokak sanatciligina :) küçük bir sehir olan Asuncionda her yere tabanvay gidiyorum. Her yerden her yere gidebilmek cok kolay. Sehir merkezine yakin bir hostel secmek en mantiklisi burada. Ama ben bugun hostelden ayriliyorum ve arkadaşımın daveti uzerine bir sure onda kalarak hostel masrafindan kurtuluyorum. Yoldayken cebi en cok hasara ugratan iki sey hostel ve otobus masrafi. Bu sebepten kendin gibi insanlar bulup arkadas olup onlarin davetlerini kabul etmek en mantiklisi. Guven acisindan nasil bu kadar kolay mi derseniz de e tabi o kadar kolay degil ama rahatsiz oldugunuz bir durumda cantanizi alip cikip gidebilirsiniz. Kafamda aman basima cok kötü bisi gelir düşüncesi tasiyarak kendime kötü enerjiyi çağırmiyorum.

Suanda burada mutluyum.Bir sure daha burada kalmayi planliyorum cunku bu sakinligi sevdim.Benim icin guzel bir secim suanda.
Yilbasini burada geçirdikten sonra tanistigim koreli arkadaslarla sokak muzigi yapmak adina konusmalar icersindeyiz.Onlarda Bolivyaya gitmeyi planliyor belki yollar birlesir ve beraber devam edebiliriz.Her gun yeni bir sey oluyor ve bu his eski monotonluktan kurtulmus olma hissi muhteşem.

Güzel ve duru sehir Asunciondan sevgiler. 
Yamır


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder