27 Ekim 2013

''Gezginler''

Son bir haftadır tanıştığım ve arkadaş olduğum insanlarla, yol heyecanım gitgide artıyor.
Blog tutmaya başlarken epey bir internet araştırması yapmıştım.Bu sayede benim gibi yola çıkmak isteyen,yolda olan ve yoldan hiç vazgeçmeyen güzel insanlarla tanışma fırsatı yakaladım.Belkide internetin en güzel özelliklerinden biri bu olabilir.Tıpkı sizin gibi hayalleri ve amaçları olan insanlarla tanışmak çok faydalı ve heyecan verici bir durum.

Öncelikle 2sefil.blogspot.com'dan arkadaşlarım Burak ve Muzaffer'den bahsetmek istiyorum.
Kendileri yaklaşık 2buçuk ay evvel ,4 aylık ücretsiz izinlerini kullanarak yola revan olmuş,kısıtlı miktarda bir parayla Güney Amerika'yı turlamaya başlayan süper insanlar.Şuanda paralarının da azlığı hatta yokluğu nedeniyle Peru'da kalmış durumdalar =) Ama iki insanın parasının bitip bu denli mutlu ve huzurlu günler geçirebileceğinin gerçek kanıtları oldular benim için.Bloglarına bir göz atmanızı öneririm.Macera dolu aylar geçirmişler ve hala daha geçirmekteler.Onlarda yolda çok güzel insanlarla tanışmışlar ve bir çok güzel anı yaşamışlar.Tek sorunları dönüş biletlerinin olması! Aynen ! Parasızlık vb değil,sadece dönmek istemiyorlar ama iş-güç nedeniyle dönmek zorundalar.Rio'ya vardığımda buluşacağız ve güzel bir rakı sofrası kurulacak =) 

Burak ve Muzaffer sayesinde tanıştığım bir diğer arkadaşımda Sevgi . dirensevgi.blogspot.com'dan onuda takip edebilir ve bir çok faydalı bilgiye ulaşabilirsiniz.Fotoğraflarla anlatımı da ayrı bir güzel. Sevgi benimle aynı kafada yola çıkmış ,24 yaşında bir gezgin.Şuanda Arjantin civarlarında geziyor.Bloğunda bahsettiği gibi couchsurfing'in çok faydasını görmüş.İnternetteki kısıtlı erişimi nedeniyle henüz tam anlamıyla konuşamadık ama takip ettiğim kadarıyla gayet mutlu =) Yolumuz Güney'de bir yerde denk gelirse Sevgi'yle çok iyi vakit geçireceğimizden eminim.Umarım karşılaşırız.

Gene Facebooktaki sayfalardan ulaşıp arkadaş olduğum bir diğer kişide Doruk.
Doruk yıllardır yollarda,son 8 aydır da Peru'da. 3 arkadaş Peru-Calca'ya yerleşmişler ve şuanda Güney Amerika'da geziler düzenliyorlar.Cusco adlı ufak bir köyde yaşıyorlar.Bana yazdığı uzun ve güzel bir mesajda Doruk'un ne kadar güzel ve huzurlu bir kalbi olduğunu anlayabiliyorum.Ortak bir çok ''N''oktamız var hayata dair ve Peru'da yapacağımız sohbetler için şimdiden çok heyecanlıyım =) 

Bir diğer gezgin arkadaşımda sevgili Kemal Kaya.Bir çoğunuzun bileceği üzre yoldaolmak.com internet sayfasının sahibi.Benim onu keşfedişim googleda oralarda nasıl çalışabilirim vb.konuları araştırırken oldu.İnanılmaz düzenli ve takdire şayan sayfası sayesinde helpx.net ile tanıştım ve daha bir çok bilgi edindim.Daha sonra kendisini facebook üzerinden buldum ve sayfayı takibe aldım.Kendiside sağolsun benim yazılarımı paylaştı.Kemal bey çok uzun yıllardır gezgin.İşi gücü bırakıp kendine tek yön bir bilet alıyor ve yola çıkıyor.Gezdiği gördüğü yerlerden yaptığı paylaşımlar mükemmel.Ve çok çok zengin olmak gerekmediğinin tam anlamıyla bir örneği.İçinde yol aşkı oldukça her şeyin nasıl da güzel yapılabileceğini bizlere anlatıyor.Bir gün bir yerlerde onunla da karşılaşmak ümidindeyim.


İşte böyle..
Dünyada her zaman kötü yok.Dünyada her zaman kötülükler-kötü olaylar-kötü insanlar da yok.
İnsan eğer isterse nazik,kibar,misafirperver,hoşgörülü,mütevazi,anlayışlı vb. bir çok şey olabiliyor.Önemli olan kalbimizden gerçek anlamda ne hissettiğimiz,nasıl duygular içersinde olduğumuz.
Gitmeden evvel bu kadar güzel insanla tanışmış olmam tesadüf olamaz.Bu içimizdekilerin sadece dışavurumu.Ben ne bekliyor ve ne arıyorsam hayatta karşıma o tarzda ve o duygularda insanlar çıkartıyor.Kendimi bildim bileli tüm dostluklarımda böyleydi,okul hayatımda,iş hayatımda böyle geçti.Bunun için yaş,din,dil,ırk hiç bir şey önemli değil.
Elbette fikirlerin uyuşmazlığı vb.konular mühim ,özellikle son yıllarda aylarda yaşadığımız olaylardan sonra herkese şüpheyle ve önyargıyla bakar olduk.En yakınımız dahi olsa bizimle farklı fikirlere ya da hayat tarzına sahip olan insanlara karşı 'aşırı' tepkiliyiz.Fakat düşününce çok büyük hayat memat meselesi değil bu durum.Farklı insanlar tanımak,bizden farklı düşüncelere sahip insanlarla ve hayat görüşleriyle tanışmak zaten bizi bir adım öne götürüyor.Daha çok deneyim kazanmamızı sağlıyor.Kendimizin farkına varıyoruz.Olay tamamen kalplerimizde bitiyor açıkcası.Ön yargılı olmanın kötü bir davranış biçimi olduğununda farkına varıyoruz.


Sadece 35 gün sonra yeni bir hayata ve yola adım atacağım.
Ve şimdiden başıma bu kadar güzel şey gelmiş olması bile bir şeylerin beni yola hazırlıyor olduğunu düşündürüyor =)
Güven ve inanç duygularımdaki eksikliği ve insanoğluna karşı hissettiğim sevgiyi pekiştirecek yaşadıklarım ve yaşayacaklarım.Tüm kalbimle buna inanıyorum.

O zaman Matisyahu'nun One Day parçası ile güzel ve anlamlı bir video gelsin bu yazı üzerine ;








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder